تاریخ ایجاد : ۱۳۸۹ شنبه ۲۷ آذر   تعداد بازدید : 14407
ماهنامه گلبرگ - شماره آبان ماه 89
از آغاز سال 2009، اهداف اصلی فروش در بازار ایران توسط شرکتهای ال جی و گلدیران مورد بازنگری قرار گرفت. تا سال 2008، هدفگذاری بر اساس سقف فروش برای هر محصول انجام میگرفت و تمرکز فروش بر تامین سطحهای مشخص بود.

 

در مراسم قرعه کشی جشنواره بعد سوم شهروند خوش اقبال تبریزی برنده بنز شد

 

 

قرعه کشی جشنواره بعد سوم 17 آبان ماه در دفتر مرکزی گلدیران با حضور مدیران ارشد از جمله آقای حسین تنهایی قائم مقام مدیرعامل گلدیران و آقای اندی کیم مدیرعامل ال جی در ایران برگزار شد. برنده مرسدس بنز این جشنواره، آقای سیامک خالیچی از شهر تبریز است که با خرید یک دستگاه پلاسمای 50 اینچ و یک سینمای خانگی از فروشگاه گلدیران ولی عصر در این جشنواره شرکت کرده بود.
دیگر جوایز در نظر گرفته شده ، 50 تلویزیون سه بعدی به همراه عینک و Blu-ray سه بعدی بود که پیرو قرعه کشی صورت گرفته به 50 نفر از برندگان اهدا گردید.
جشنواره تابستانی محصولات صوتی- تصویری ال جی )بعد سوم( که از 25 خرداد تا پایان شهریورماه برگزار شد، این بار با تمهیدات نوین و متفاوتی به اجرا درآمد. پیش از این روال جشنواره ها به صورت باندلینگ بود. به این معنا که برای مثال هنگام خرید یک تلویزیون، یک سینمای خانگی هم به عنوان هدیه به مشتری عرضه می شد. اما به دلیل وجود مشتریانی که علاقه مند به تهیه مدل دیگری از سینمای خانگی بودند و یا از قبل سینمای خانگی داشتند و نیازی به این هدیه احساس نمی کردند، تصمیم بر آن شد که منافع این مشتریان نیز به گونه ای که شایسته است لحاظ شود. با توجه به این مسئله، در جشنواره تابستانی شرایطی فراهم گردید تا مشتریان بتوانند رضایت بیشتری را تجربه کنند. بنابراین افرادی که فقط خواستار تهیه تلویزیون ال جی بودند، با قیمت مناسب آن را تهیه می کردند؛ اما مشتریانی که خواهان تهیه تلویزیون به همراه سینمای خانگی بودند، با یک تخفیف واقعی به صورت نقدی روبرو می شدند. در واقع، این مشتریان توانستند با آزادی عمل در انتخاب سینمای خانگی از تخفیف های فوق العاده گلدیران بهره مند شوند.
بسیاری از کارشناسان، جشنواره بعد سوم را بسیار مثبت ارزیابی کردند و بر این نظر بودند که گلدیران صادقانه در جهت مشتری مداری حرکت کرده تا هدایا را به صورت نقد و تخفیف های مشخص به مشتریان ارائه دهد. بررسی ها نیز نشان داد که قالب مشتریان، رفتار فروشندگان گلدیران را خوب ارزیابی کرده و خواهان جشنوار ه هایی نوآورانه، با تأکید بر کیفیت رقابتی محصولات ال جی و اتکا به خدمات پس از فروش گلدیران هستند.
یکی از کارشناسان تحقیقات بازار گلدیران می گوید:« ما در جشنواره های قبلی کالا به مشتری هدیه می دادیم. برای مثال، در کنار یخچال ساید بای ساید یک یخچال کوچک نیز هدیه داده می شد. این گزینه خوبی است؛ چون مشتری در خیلی مواقع می تواند از محصول جنبی نیز استفاده کند؛ اما مشتریانی هم هستند که هیچ نیازی به آن ندارند. این دست مشتریان می گویند اگر در آن لحظه ای که خرید را انجام می دهیم، گلدیران به ما تخفیف ویژه بدهد، چه بسا ما بتوانیم محصولی که دقیقاً طالب آن هستیم را تهیه کنیم .».
وی خاطر نشان می کند:«ما در مسیری حرکت کرده ایم که بحث اجرایی این جشنواره خیلی دقیق و درست انجام شود؛ یعنی تخفیف واقعی باشد. ما تلاش می کنیم در جشنوار ه هایمان با شفاف سازی و استفاده از تکنیک های مدرن، مشتری را به سمت دریافت هدایای نقدی واقعی هدایت کنیم ». گلدیران در این دوره توانست با ارائه روشی متفاوت، الگویی موفق و مشتری مدار برای جشنوار ه های بعدی خود از جمله جشنواره LED که هم اکنون در حال برگزاری است، بیافریند.

نظر شما :
captcha