دو شرکت گلدیران و الجی روز چهارشنبه 27 مهرماه در مجموعه ورزشیـتفریحی کارتینگ آزادی، میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه بودند.
در این گردهمایی خبرنگاران فرصت یافتند تا خارج از فضای رسمی معمول، ضمن برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه با مدیران این دو شرکت و تبادل نظر در محیطی دوستانه، از امکانات تفریحی مجموعه نیز بهره ببرند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، روزنامههاي شرق، دنياي اقتصاد، آسيا، همشهري، اقتصاد پويا، ابرار اقتصادي، مجلههای روزهای زندگی، لوازم خانگی، خانواده، سيب سبز، دنیای تصویر، دنیای اقتصاد، هنر آشپزی و رسانههای دنیای وب از جمله ایتنا، تابناک و سیمرغ، تنها بخشی از رسانههای حاضر در این برنامه بودند.
گلدیران و الجی مراسم گردهمایی با خبرنگاران را برگزار کردند:
گامی دیگر برای ایجاد رابطهای پایدار با رسانه
دو شرکت گلدیران و الجی روز چهارشنبه 27 مهرماه در مجموعه ورزشیـتفریحی کارتینگ آزادی، میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه بودند.
در این گردهمایی خبرنگاران فرصت یافتند تا خارج از فضای رسمی معمول، ضمن برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه با مدیران این دو شرکت و تبادل نظر در محیطی دوستانه، از امکانات تفریحی مجموعه نیز بهره ببرند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، روزنامههاي شرق، دنياي اقتصاد، آسيا، همشهري، اقتصاد پويا، ابرار اقتصادي، مجلههای روزهای زندگی، لوازم خانگی، خانواده، سيب سبز، دنیای تصویر، دنیای اقتصاد، هنر آشپزی و رسانههای دنیای وب از جمله ایتنا، تابناک و سیمرغ، تنها بخشی از رسانههای حاضر در این برنامه بودند.
همچنین محصولات خانگی پیشرفته الجی از جمله، ماشین لباسشوییهای بخارشوي 11کیلویی، یخچالهای سایدبایساید پایونیر، جاروبرقیهای کمپرسور هوشمند، تایکی اولین ماشین ظرفشویی بخارشور دنیا و مایکروویو سولاردام در معرض نمایش قرار داده شدند تا خبرنگاران ضمن آشنایی با قابلیتهای این محصولات، از توضیحات فنی کارشناسان بهره برده و پرسشهای خود را با آنها در میان بگذارند.
پرسش و پاسخ خبرنگاران در محیطی صمیمانه
آقایان اندی کیم، مدیرعامل الجی در ایران و برایان آن، مدیر محصولات لوازم خانگی الجی از جمله مدیرانی بودند که با ارائه فرصت کافی به خبرنگاران، به سؤالات متنوع آنها پاسخ دادند.
اولین پرسش مطرح شده در این گردهمایی، پیرامون ارزیابی الجی از بازار ایران بود. آقای اندی کیم در پاسخ به این سؤال گفت: "مشتریان ایرانی، افراد خوشذوقی و طراحی بوده و همیشه در جستجوی کالاهای خاصی هستند. اهمیت به هارمونی از ویژگیهای آنهاست و به همین دلیل ما سعی میکنیم محصولی را در بازار ایران به فروش برسانیم که تأمینکننده نیاز آنها باشد". ایشان همچنین با ارائه مثالی به فرهنگ متفاوت استفاده از وسایل آشپزخانه در ایران اشاره کرد و افزود:" محل استفاده از ماشینهای لباسشویی در ایران، بیشتر آشپزخانه است و نه حمام؛ بنابراین ما باید به فکر هماهنگی این محصول با دیگر وسایل آشپزخانه باشیم. به دلیل این تفاوتها، هر ساله بالغ بر 200 نفر از کارشناسان الجی به ایران میآیند تا به تحلیل سلیقه مشتریان ایرانی بپردازند".
ارتباط نزدیک دو فرهنگ کرهای و ایرانی و سلیقه مشترک بانوان این دو کشور در انتخاب محصولات الجی، اطلاعات درباره برخی محصولات و فنآوری انحصاری آنها مانند سولاردام و روبوکینگ و سیاستهای الجی نسبت به بازار ایران، از دیگر موضوعات گفتگوی این نشست بودند.
رقابت گروهی خلاقانه
یکی از برنامههای جالب و مهیج این روز، برگزاری مسابقهای بود که بیش از هر چیز رابطه میان خبرنگاران و انجام فعالیت گروهی را بین آنها تشویق میکرد. در این مسابقه ابتدا خبرنگاران به گروههای مساوی تقسیم شدند، سپس به آنها زمان داده شد تا بهترین شعار تبلیغاتی خود را در زمینه کممصرف بودن محصولات الجی با مشورت یکدیگر بنویسند.
برخی از شعارهای ساخته شده از این قرار بودند: تکنولوژی روز الجی، شریک کمهزینه زندگی؛ با محصولات الجی خانه ما سبزتر میشود؛ محصولات هوشمند برای خریداران هوشمند؛ تکنولوژی برتر با مصرف انرژی کمتر.
در انتها نیز با شمارش رأی حضار، شعار " قبض پاک انرژی با محصولات الجی" به عنوان برنده مسابقه برگزیده شد و جوایزی هم به رسم یادبود به این گروه تعلق گرفت.
خبرنگاران درباره این گردهمایی چه میگویند؟
یکی از خبرنگاران مجموعه فست کلیک، پیرامون برگزاری این برنامه میگوید:" من به کسانی که رسانهها را انتخاب کردند، تبریک میگویم چرا که رسانهها میتوانند اطلاعات را به زبان خود به مردم منتقل کنند. ما میتوانیم نگاه مشتریمدار گلدیران و الجی را از میان این مراسم ببینیم". ایشان همچنین به دلیل رشد اهمیت وبسایتها به عنوان منابع خبری، از توجه بیشتر به این بخش از رسانهها استقبال کرد.
یکی از خبرنگاران ایتنا نیز ارتباط بهتر با رسانه را حامل این نتیجه دانست که:" خبرنگاران با شناخت دقیقتر نسبت به یک برند، میتوانند دانستههای خود را به شکلی بهینهتر به مخاطبان خود منتقل کنند".
پس از اتمام برنامه نیز یکی از کارشناسان محصولات خانگی شرکت گلدیران، ضمن ارزیابی مثبت این گردهمایی گفت: "امیدواریم توانسته باشیم زمینهای مناسب برای آشنایی با اهداف این دو شرکت فراهم کنیم و اوقات خاطرهانگیزی را برای دوستان رسانهای تدارک ببینیم و مراتب قدردانی خود را نسبت به آنها ابراز نماییم. الجی و گلدیران با برگزاری این گردهمایی نشان دادند که با احترام به نقش کلیدی رسانهها در جامعه، حمایت ارزشمند آنها را قدر میدانند و همواره برای برقراری رابطهای پایدار و مبتنی بر اعتماد با رسانه تلاش میکنند".