برترینهای کنفرانس بازاریابی منطقهای ال جی به گلدیران اختصاص یافت
شرکت ال جی الکترونیکس در راستای تشکیل کنفرانسهای منطقهای سالیانه خود، کنفرانس بازاریابی کشورهای خاورمیانه و آفریقا (MMC) را امسال در شهر بالی اندونزی برگزار کرد. در این گردهمایی، تندیس نقره به علت بازاریابی موفق سینما سهبعدی الجی به شرکت گلدیران تعلق گرفت. همچنین شرکت خدمات گلدیران به عنوان برترین شرکت خدماتی سال 2011 در خاورمیانه و آفریقا معرفی شد و توانست یک لوح و دو تندیس این کنفرانس را به خود اختصاص دهد.
کنفرانس MMC چیست؟
در کنفرانس MMC، کشورهای منطقه به ارائه و معرفی فعالیتهای مثبتی میپردازند که طی سال گذشته در زمینه بازاریابی در رده محصولات، اعم از صوتی ـ تصویری، لوازم خانگی، تهویه مطبوع و همچنین حوزه خدمات به انجام رساندهاند. در این ضمن مسابقهای نیز برگزار میشود و از بین تمام کشورهای منطقه، کشورهای برتر که بر مبنای ارزیابی مدیریت مرکزی الجی انتخاب شدهاند، میتوانند فعالیتهای نوآورانه خود را تشریح کنند. در انتها نیز بر اساس آرای شرکتکنندگان، به نفرات برگزیده جوایز ارزشمندی تعلق میگیرد.
اهدای تندیس نقره به خاطر معرفی شایسته سینما سهبعدی
شرکت گلدیران که در حوزه معرفی سینما سهبعدی در ایران به عنوان شرکت برتر برای حضور در مسابقه انتخاب شده بود، در نهایت توانست به مقام دوم دست یابد و تندیس نقره کنفرانس را از آن خود کند.
مدیر بازاریابی محصولات صوتی - تصویری گلدیران درباره چگونگی این انتخاب گفت:« بازاریابی سینما سهبعدی ال جی در ایران از نظر فنی، یعنی ویژگیها و نحوه اجرا مورد توجه و تأیید همه حاضرین قرار گرفت. جایزه اول این مسابقه نیز به کشور عراق اهدا شد چرا که برند الجی با وجود جنگ و تمام مشکلات و بحرانهای خاص سیاسی و اقتصادی در این کشور باقی مانده و بر خلاف سایر برندها توانسته جایگاه خود را همچنان حفظ کند».
وی در ادامه افزود:« ایجاد شرایط لازم برای انتخاب صحیح مشتری با فراهم کردن امکان مقایسه مستقیم محصول، عملکرد خوب بخش بازاریابی، انگیزه بالای تیمهای فروش و مدیریت زنجیره تأمین (SCM)، همچنین هماهنگی و اتفاق نظر تمامی بخشهای گلدیران در معرفی این محصول رقابتی و ویژه، از دلایل موفقیت گلدیران به شمار میآیند».
یک لوح و دو تندیس به پاس موفقیتهای شرکت خدمات گلدیران
شرکت خدمات گلدیران نیز در این کنفرانس موفق به دریافت یک لوح و دو تندیس و کسب عنوان برترین شرکت خدماتی در خاورمیانه و آفریقا در سال 2011 شد.
یکی از تندیسهایی که در این مراسم اهدا میشود، مربوط به بهترین تجربههای موفق و فعالیتی است که کشورها توانستهاند توسط آن وجه تمایزی نسبت به دیگران ایجاد کنند. شرکت خدمات گلدیران در این بخش موفق به دریافت تندیس برای مرکز اطلاعات فروشندگان و فعالیت شبانهروزی 24 ساعته مرکز خدمات شد.
برای این انتخاب، شرکتهای خدماتی منطقه به صورت ماهانه توسط شرکت ال جی ارزیابی میشوند که در این ارزیابی شرکت خدمات گلدیران توانسته بود شش ماه متوالی عنوان برترین شرکت خدماتی منطقه را اخذ کند؛علاوه بر این که فعالیت شبانهروزی 24 ساعته مرکز خدمات گلدیران را میتوان وجه تمایزی برشمرد که حتی کشور کره نیز فاقد آن است.
آقای مهندس باقری، مدیرعامل شرکت خدمات گلدیران، این امر را نشاندهنده رفتار منظم و سازماندهی شده گلدیران در ارائه خدمات برتر میداند و معتقد است:« یک شرکت خدماتی توان خود را زمانی نشان میدهد که در شرایط بحرانی بتواند استانداردهای لازم را حفظ کند و از این طریق جایگاه پایدار و قابل احترامی در اذهان مشتریان به دست آورد».
ایشان این کنفرانس را تجربهای مثبت ارزیابی میکند و میگوید:« در مجموع حدود 300 الی 350 نفر از مدیران عالی مدعو از بخشهای مختلف در این سمینار حضور یافته بودند و تجارب موفقشان را ارائه دادند که در وهله اول میتوان آن را فرصتی ارزشمند برای درمیان گذاشتن تجارب یکدیگر دانست. دوم این که وقتی از شرکت گلدیران تصویر ذهنی مناسبی شکل میگیرد، در نهایت این تصویر ایران است که در میان کشورها و کمپانیهای دیگر ارتقا مییابد. به خاطر دارم که در مراسم اعلام برندگان، ابتدا کشور سوم و بعد کشور دوم معرفی شد و زمانی که نوبت به اعلام کشور اول رسید، تمام سالن پیش از مجری برنامه، یکصدا نام گلدیران را بر زبان آوردند. این ارزیابی، نتیجه اعتباری است که گلدیران بین تمام کشورهای منطقه و شرکای الجی کسب کرده است».
شایان یادآوری است که در حال حاضر، بازار ایران توانسته مقام مهمترین بازار ال جی در منطقه خاورمیانه و آفریقا را از آن خود کند.